Cechy dobrej reklamy

Jaka powinna być dobra reklama? Na to pytanie można odpowiedzieć sobie samemu, zastanawiając się nad tym, jakie elementy w reklamach nam przeszkadzają, a także analizując reklamy, które zapadły nam w pamięć, a na dodatek polubiliśmy je. Nie dla każdego z nas odpowiedź na pytanie o dobrą reklamę będzie taka sama, w końcu różnimy się naszymi oczekiwaniami i poglądami. Jednak można mimo to wyróżnić cechy dobrej reklamy, które chyba każdemu będą odpowiadały. Reklama nie powinna przekłamywać rzeczywistości, oczywiście musi wzbudzić pożądanie danego produktu w odbiorcy, ale nie może tego robić w sposób, który wzbudzi w odbiorcy poczucie, że jest okłamywany. W dobrej reklamie powinniśmy mieć okazję usłyszenia haseł unikatowych, nikt z nas bowiem nie zainteresuje się kolejnym banalnym stwierdzeniem. Dlatego też tak często od twórców reklam oczekiwana jest kreatywność. Tło reklamy powinno być raczej stonowane, kolory zielony i niebieski ułatwiają zapamiętywanie, dlatego dobrze byłoby ich użyć. W zależności od wyodrębnionej przez nas grupy odbiorców i od tego, co reklamujemy, powinniśmy zadbać o odpowiednią muzykę, spokojną i relaksującą lub dynamiczną, energetyczną. Najważniejsze jednak w reklamie jest to, by reklamowała nasz produkt w taki sposób, by wyróżnił się spośród innych dostępnych na rynku produktów z danej branży.

Comments are closed.