Cechy reklamy – reklama agresywna i prestiżowa

Najbardziej specyficzne rodzaje reklam, to reklama agresywna i prestiżowa. Pierwsza z nich, reklama agresywna, ma pokazać zazwyczaj, że dzięki reklamowanemu produktowi, świat staje się lepszy, jaśniejszy, piękniejszy, Jeśli nie skorzystamy z danej oferty, to skazujemy się na życie w złym, brzydkim, czasami przerażającym świecie. Reklama agresywna, wywołuje silne wrażenie na nabywcy i nawyk kupowania. Jako przykład można podać reklamę Actimela. Mówi ona, że jeśli jesteś dobrą matką i chcesz dbać o swoje dziecko lepiej od innych powinnaś chronić je również od środka podawaj mu Actimel. Takie zdania wywołują silne wrażenie, gdyż dają do zrozumienia, że na świecie nie ma dobrych matek, ludzi, a Ty możesz nią być jeśli skorzystasz z ofert. Ostatni rodzaj reklamy to reklama prestiżowa. Dobrym przykładem jest prasowa reklama samochodu Honda. „Honda Accord, bezwzględnie dynamiczny. Komplet opon gratis. Honda Accord jedyna, niepowtarzalna”. Krótki tekst, ale bardzo treściwy, przekonuje, że jeśli zakupisz ten samochód to ty też będziesz jedyny i niepowtarzalny, a dzięki gratisowym oponom nie straszne ci będą polskie, dziurawe drogi. Przekaz jest prosty, ale zrozumiały i skuteczny oraz trafia w sedno.

Comments are closed.