Czym jest marketing sieciowy ?

Marketing sieciowy jest szczególnym systemem dystrybucji. Zajmuje on wysoką pozycję na rynku sprzedaży bezpośredniej. Czym właściwie jest i co go charakteryzuje ?

Marketing sieciowy, inaczej wielopoziomowy bądź MLM – określa strategię marketingową oraz sposób, w jaki funkcjonuje firma i współpracownicy. Marketing wielopoziomowy umożliwia sprzedawcom budowę osobistych struktur współpracowników, od których obrotu otrzymuje prowizje. Innymi słowy, sprzedawca buduje swoją grupę handlowców a każdy z wspomnianych handlowców, jest nagradzany według planu marketingowego, który obowiązuje w danej firmie.
Marketing sieciowy często traktowany jest jako sposób na dodatkowe pieniądze, choć coraz częściej można zauważyć tendencję do całkowitego zaangażowania się w tą formę pracy, co zapewne może dać realne korzyści finansowe. Zależy to oczywiście w dużej mierze od rynku, który również zauważa przewagę MLM nad klasyczną dystrybucją.

Podsumowując: marketing sieciowy jest skuteczną formą dystrybucji produktów, pozwala na oszczędności przy zakupach, gdyż towar jest zamawiany bezpośrednio od producenta, przez co jest tańszy. Poza tym, marketing wielopoziomowy daje możliwość budowania struktury dystrybutorów, co z kolei przekłada się na sukces.

Comments are closed.