Etapy oddziaływania reklamy

Reklama oddziałuje na swojego odbiorcę etapami. Tak jak nie od razu zbudowano Rzym, podobnie zakładając firmę, musimy liczyć się z tym, że nie od razu zainteresujemy potencjalnych klientów swoim produktem. A już na pewno nie zainteresujemy nikogo naszym produktem od razu w takim stopniu, by zapragnął od jego kupna. W świecie, gdzie dopiero raczkujące biznesy muszą walczyć o swoje terytorium z korporacjami; korporacjami, których działalność wykracza daleko poza ich rodzimy rynek, młoda firma musi obrać odpowiednią strategię marketingową, która ułatwi jej wypłynięcie na szerokie wody biznesu. Reklama, na jaką się zdecyduje dana firma nie może być nijaka. Musi ją wyróżnić. W początkowej fazie oddziaływania dobra reklama powinna wytworzyć w potencjalnym kliencie świadomość istniejącego produktu, firmy go produkującej lub marki. Znajomość marki jest mierzona drogą wywiadów telefonicznych lub za pomocą wywiadów kwestionariuszowych bądź internetowych. Gdy już nasz odbiorca wie, że dany produkt pojawił się na rynku, musi poczuć zainteresowanie tym produktem. Nie zainteresuje się nim raczej, jeśli reklama nie zaproponuje klientowi zaspokojenia jakichś jego potrzeb poprzez zakup wytworu danej firmy. Następnie przychodzi czas na silniejsze uczucie od zainteresowania. Odbiorca musi zacząć pożądać naszej oferty, co poskutkuje w przyszłości zakupem produktu.

Comments are closed.