Jakie są różnice między reklamą zewnętrzną a wewnętrzną

Reklama to niewątpliwie klucz do sukcesu wielu przedsiębiorstw. Obecnie bez dobrej i szeroko zakrojonej reklamy żadna firma nie może liczyć na większe sukcesy. Reklama funkcjonuje wszędzie, w każdej dziedzinie życia i działając na podświadomość odbiorców wdziera się w ich życie, z czego ci często nie zdają sobie sprawy. Za tę własnie cechę szczególnie krytykowana jest reklama zewnętrzna, która skierowana jest, jak sama nazwa mówi na zewnątrz, czyli poza firmę i skierowana bezpośrednio do odbiorów. Często jest ona umieszczona na ich terenie, wprowadzona w ich życie. Są to zatem wszelkiego rodzaju reklamy w mediach, zarówno w radiu, jak i telewizji – obecnie prym wiedzie internet. Są to również wszelkiego rodzaju plakaty, druki wielkoformatowe, ulotki rozdawane na mieście i bilboardy. Reklama zewnętrza funkcjonuje zatem poza przedsiębiorstwem czy reklamowaną instytucją. Reklama wewnętrzna to natomiast wszystko to, co charakteryzuje dana firmę czy jednostkę w jej siedzibie, co jest jej cechą charakterystyczną. Czyli na przykład naklejki na szybach, oznaczenia wewnątrz firmy, naklejki na podłodze i na ścianach banków czy sklepów, stroje sprzedawców i uniformy konsultantów z logiem firmy.

Comments are closed.