Kryptoreklama i lokowanie produktu

Kryptoreklama to jedna z najbardziej krytykowanych forma działania na podświadomość klienta i nakłaniania do zakupu danego produktu czy usługi. Jest to jednocześnie forma najchętniej stosowana, głównie w handlu. Jak ona działa? Otóż do klienta pewne bodźce i sygnały docierają w niejako ukrytej formie, na przykład za pomocą lokowania produktu. I tak użytkownik i potencjalny klient ogląda swój ulubiony serial, który wedle badan ma największa w Polsce oglądalności jednocześnie pozytywnie działa na podświadomość oglądających budząc w nich te właściwe emocje – szczęście, relaks. Więc w serialu takim lokuje się produkt – powiedzmy kawę. Kawę tę piją wszyscy pozytywni bohaterowie, wszyscy dobrzy, uczynni i pracowici. Więc z czasem i klient, nieświadomy niczego, oglądając swój ulubiony serial popija tę właśnie kawę. Kryptoreklama, jak już wcześniej wspomniana jest formą najbardziej skuteczną. Krytyka polega na tym, iż oskarża się ten rodzaj reklamy o nieuczciwość i nachalność. Kryptoreklama, to zatem reklama ukryta pod pozorem codzienności, wpleciona w to co klient lubi najbardziej, co budzi jego pozytywne odczucia. Kryptoreklama równiez ma bardzo zatarte granice, trudno bowiem określić gdzie kończy kryptoreklama a gdzie zaczyna zwyczajne życie.

Comments are closed.