Marketing w wyszukiwarkach internetowych

Marketing w wyszukiwarkach internetowych polega na promocyjnych działaniach, których celem jest uzyskanie jak najwyższej pozycji serwisu w wynikach wyszukiwania na konkretne słowa i frazy kluczowe wpisywane przez użytkowników wyszukiwarek internetowych. Z angielskiego to SEM, czyli Search Engine Marketing. Równanie opisujące marketing w wyszukiwarkach to: SEM = SEO + PPC. Na SEO (Search Engine Optimization) mówi się często pozycjonowanie, a na PPC (Pay Per Click) – płatne za kliknięcie w link. Zajmując się czy zlecając komuś marketing SEO, nie możemy spodziewać się efektów optymalizacji zbyt szybko. Pierwsze efekty pojawiają się bowiem dopiero po najczęściej kilku tygodniach. Wadą jest brak jasno ustalonych standardów ze strony Google, dlatego nie do końca wiadomo, które praktyki są dozwolone i najbardziej skuteczne. PPC to narzędzie używane do szybkich akcji i kampanii promocyjnych, tematycznych i okolicznościowych. Jest to bardzo elastyczne narzędzie. Poza tym klient nie płaci za wyświetlenie reklamy, a internauci ze względu na wartość informacyjną i przyjazną formę PPC odbierają pozytywnie taką formę promowania. Współcześnie bez działań w obrębie SEO nasza firma nie poradzi sobie. Musimy mieć stronę, przejrzystą i zawierającą konkretną ofertę, a przy tym zadbać o rozreklamowanie naszej strony firmowej wśród internetowych odbiorców.

Comments are closed.