Reclamo, reclamare!

Słowo „reklama” pochodzi z łaciny: 'reclamo, reclamare' oznacza 'odzew, 're' to 'w tył, naprzeciw, znów', a 'clamo, clamare' oznacza 'wołać'. Reklama ma skłonić potencjalnego klienta do zakupu produktu lub skorzystania z usług danej firmy. Jest informacją, ale nie bylejaką i niczego nieżądającą, bo informacją pełną perswazji, zachęcającą bardziej lub mniej usilnie, w bardziej lub mnie wyrafinowany sposób do konsumpcji czegoś. Gdy rynek zaczął się przepełniać, gdy stawał się wolny i coraz bardziej konkurencyjny, naturalnym stało się coraz usilniejsze propagowanie swoich wytworów i usług za pomocą reklamy. Ale nie jest też tak, że reklama pojawiła się bardzo późno. Pierwsze jej formy można zauważyć już w starożytności, kiedy to kupcy nawoływali przechodniów do zakupienia ich produktów. Starożytny przedsiębiorca musiał sam zadbać o zareklamowanie swojej oferty. W tej chwili właściciele firm nie muszą mieć wiedzy na temat reklamy i marketingu. Mogą zwrócić się do specjalistów od budowania marki i tworzenia reklam. Mogą zwrócić się do dowolnej agencji reklamowej, gdzie dyrektor kreatywny, copywriter i grafik przygotują dla niego intrygującą, wyróżniającą go spośród innych przedsiębiorców z jego branży reklamę.

Comments are closed.