Reklama i funkcje reklamy.

Czym jest reklama i jakie są jej funkcje ? Reklama jest wszędzie, spotykamy się z nią w domu, w telewizji, w radio, w pracy i w drodze do pracy. Czasem świadomie zwracamy na nią uwagę, gdyż przykuwa nasz wzrok a niekiedy działa ona na naszą podświadomość, tworząc w naszym umyśle pozytywne bądź negatywne skojarzenia.

Wyróżniamy pięć podstawowych funkcji reklamy: identyfikacyjna, informacyjna, promocyjna, gwarancyjna, emocjonalna. Identyfikacyjna ma na celu odróżnienie marki od konkurencji, sprawienie by dany produkt był przypisany do danej marki. Informacyjna funkcja reklamy ma na celu przekazać wszelkie informacje o produkcie, łącznie z opisaniem jego cech, zastosowania oraz przeznaczenia. Natomiast funkcja promocyjna ma na celu ukazanie korzyści oferowanych przez daną markę oraz wartości dodanych, które dana marka jest w stanie zaoferować. Funkcja gwarancyjna łączy się ściśle z jakością produktu, zobowiązaniem, że dany produkt był i jest wart nabycia. Do powyższych funkcji reklamy należy również emocjonalna, która jak sama nazwa wskazuje oddziałuje na emocje, uczucia klientów i jednocześnie ma ogromne znaczenie.

Reklama jest nieodłącznym elementem każdej firmy. Jest też bardzo potrzebna, by odróżnić reklamowany produkt od konkurencji i nadać mu swoistą wartość. Z całą pewnością, reklama jest nieodzownym ogniwem w każdym przedsiębiorstwie.

Comments are closed.