Reklama i jej zagrożenia

Reklama może stać się zagrożeniem, jeśli jej twórcy będą nastawieni przede wszystkim na jak największy zysk i absolutnie nie wezmą pod uwagę dobra odbiorcy. Niektóre reklamy na przykład wprowadzają potencjalnego klienta mającego zakupić reklamowany produkt w błąd. Przedstawiają ofertę danej firmy w sposób przesadny, wyolbrzymiają zalety danej marki tak, że odbiorca ma wrażenie, że dany produkt zapewni mu niebywałe korzyści i rozkosze. Nie zważa on wtedy na cenę produktu i kierując się przede wszystkim emocjami, jak najszybciej pędzi do sklepu, by nabyć wymarzony wytwór danej firmy. Niestety takie wzbudzenie nadmiernych oczekiwań u odbiorcy nie jest wcale tak dobre dla producenta produktu jak mogłoby to się wydawać. Przecież jeśli klient skorzysta z oferty naszej firmy powodowany błędnym postrzeganiem korzyści z zakupu, może wrócić do sklepu z reklamacją, gdyż reklama naszego wytworu wprowadziła go w błąd. Piękne, zachwycające reklamy, które oddziałują na nasze zmysły, wzbudzają w nas często nadmierne potrzeby konsumpcyjne – zaczynamy pragnąć tego, czego tak naprawdę nie potrzebujemy. Jest to kolejne zagrożenie. Zagraża ono wręcz naszemu zadowoleniu z życia. Reklama może także promować negatywne zachowania społeczne i manipulować odbiorcami, grając na przykład na ich emocjach związanych z uzależnieniem od papierosów.

Comments are closed.