Social media marketing

Social media marketing ostatnio staje się coraz popularniejszy ze względu na to, że nie trzeba od razu angażować dużych sum pieniędzy w tego typu działalność, a dotarcie do grup docelowych nie jest bardzo trudne, gdyż mnóstwo ludzi posiada konta na Facebooku, Instagramie czy Twitterze. Social media marketing nie jest nastawiony na sprzedaż produktu, ale raczej na wykreowanie świadomości istnienia marki wśród użytkowników i zainteresowanie nią. Na Facebooku możemy stworzyć fanpage swojej firmy, a następnie umiejętnie nim zarządzać, by przyciągnąć jak największą liczbę osób, które polubią naszą stronę. Na profilu możemy zamieszczać zdjęcia, filmy i tekst. Musimy jednak pamiętać, żeby to, co zamieszczamy było zgodne z wizerunkiem naszej firmy. Jeśli uda nam się wywołać odzew wśród naszych fanów, będzie to znaczyło, że osiągnęliśmy sukces. Kolejnym ważnym narzędziem marketingu social media jest Twitter, dzięki któremu firmy mają możliwość bezpośredniego kontaktu ze swoimi klientami. Zamieszczana przez nas informacja może mieć jedynie 140 znaków, dlatego musimy nauczyć się pisać zwięźle i dynamicznie, by móc prowadzić swój profil na Twitterze. Na naszej stronie internetowej możemy stworzyć zakładkę z blogiem, gdzie będziemy zamieszczać specjalistyczne artykuły, do których zapewnimy wolny dostęp. To dobry sposób na budowanie zaufania do swojej marki i zdobycia wyższej pozycji w wyszukiwarkach ze względu na profesjonalną, wartościową treść.

Comments are closed.