Strategia marketingowa

Strategia marketingowa jest sposobem, w jaki firma pragnie osiągnąć swoje marketingowe cele. Obranie właściwej strategii wymaga gruntownej znajomości rynku. Strategia marketingowa odnosi się do planowania marketingowego połączonego z planowaniem strategicznym w przedsiębiorstwie. Cały proces składa się z dziesięciu kroków, które można pogrupować w cztery fazy postępowania. Jakie to fazy? Po pierwsze należy ustalić cele, czyli zastanowić się nad misją firmy, tym, co chcemy zdziałać na rynku, dlaczego oferujemy naszym klientom to, co oferujemy. Kolejnym etapem jest przegląd rynku, tak zwany audyt. Jest to bardzo pracochłonna i wymagająca zaangażowania i umiejętności faza. Bez specjalisty od przeprowadzania tego typu przeglądu raczej nie do końca sobie poradzimy. Następnie należy sformułować strategię. Brzmi zagadkowo, a oznacza określenie założeń i celów marketingowych, szacowanie wyników i sporządzenie planów alternatywnych. Na koniec, zanim odetchniemy z ulgą, musimy zastanowić się nad budżetem i jego przeznaczeniem. Poradzenie sobie z tymi wszystkimi etapami nie jest łatwe, jeśli posiada się jedynie teoretyczną wiedzę o podstawach strategii marketingowej. Żeby nasza strategia miała ręce i nogi i zaprowadziła naszą firmę na wyżyny, z których spoglądają na mniejsze firmy ogromne korporacje, powinniśmy potraktować strategię marketingową z całą powagą. Nie oszczędzać na niej, bo taka chęć oszczędności może poważnie odbić się na stanie naszej firmy. Odbić się w sposób negatywny.

Comments are closed.